een laatste om het af te leren ! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu een laatste om het af te leren ! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu

een laatste om het af te leren !

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

24 Mei 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Heey iedereen
Sorry voor het lange wachten, maar heb vakantie, bij deze mijn laatste blog van heel dit avontuur.
Het weekend van de 9 en 10 e mei, heb ik vooral genoten van het goede weer, samen met Sien en Tess. Zaterdag zijn we aan het strand wat gaan relaxen, en zijn we savonds een stapje gaan zetten in Dar es salaam. Zondag zijn we even naar slipway geweest waar we iets gedronken hebben. een gezellig weekend waarin ik het alleen zitten even kon vergeten!
Maandag heb ik in de dag wat voor school gewerkt, want hoe dichter we bij het einde komen hoe meer deadlines van taken er zijn ( spijtig genoeg). Op de avond zijn we naar de cinema geweest, een leuke film met leuk gezelschap! Ik heb me toen bedacht dat het eigenlijk egt erg is dat alleen mensen dat Engels kunnen naar de cinema kunnen want Swahili ondertitels kennen ze hier niet, best zielig !
Op dinsdag en woensdag trok ik dan eindelijk terug naar het ziekenhuis, waar het heel kalm bleek te zijn. Een ideaal moment om al de paperassen van school in orde te brengen en te laten onderteken. Ik deed nog één bevalling, en ging op tijd naar huis, mijn uren waren tenslotte al volbracht.
Donderdag keerde ik dan voor de laatste keer terug naar het ziekenhuis met alle spulletjes die Julie en haar oma verzameld hadden. We maakte heel wat mama’s gelukkig, bij deze duizend maal a sante ( bedankt) van de mama’s voor Julie en haar oma. Deed toch wel raar te weten dat het laatste keer was dat ik als vroedvrouw in Afrika zou werken in dat ziekenhuis. Het was een ontzettend mooie ervaring, met veel ups en downs, maar ik heb er zoveel uit geleerd niet alleen als vroedvrouw maar ook als persoon. Ik ben mijn ouders dan ook heel dankbaar dat ik deze kans gekregen heb!
Vrijdag was dan de dag waar ik zo hard naar uitkeek, mama terug zien na bijna drie maand, en dat op mijn verjaardag, twee keer geluk! Het was dan ook een heel blij weerzien! Die dag hebben we vooral bijgebabbeld in het zonnetje op een gezellig terrasje .En mama haar eerste ervaring met de badjatji, best grappig. Op de avond zijn we dan gaan eten voor mijn verjaardag met een heel deel vrijwilligers, een gezellige avond!
Zaterdag ben ik dan met mama en Sien en Tess naar het eiland geweest met de boot. Een dag genieten van de zon, zee en strand. Ik ben dus begonnen met het mooie Tanzania te laten zien aan mama.
Op zondag zijn we souveniers gaan kopen op mwenge, zo zag mama ook direct de andere kant van Afrika. Om het beeld dan helemaal compleet te maken heb ik haar maandag meegenomen naar het ziekenhuis, zodat zij kon zien waar ik 10 weken gewerkt heb. Ik denk voor haar een hele ervaring, en soms ook hard.
Op dinsdag, woensdag en donderdag zijn we op safari geweest, een hele leuke ervaring. We zagen heel wat beesten zoals olifanten, leeuw, giraffen, buffels, nijlpaarden, zebra’s, verschillende soorten apen , een slang enzo. Je denkt ooh dat kan ik in de zoo ook allemaal zien, maar het is zo mooi dat je deze beesten in een natuurlijke omgeving kon zien. We hebben dan ook overnacht midden in het safaripark tussen al de beesten. De volgende dag ging de safari nog even verder, en nadien reden we een beetje verder. Daar kregen we een rondleiding door een plaatselijk dorpje, egt de moeite! Het was Afrika zoals je soms op tv ziet, de mensen leefden in zelfgemaakte hutjes, en leefde van alles was ze zelf kweekten/ oogsten. Heel confronterend, en toch wat me opviel de mensen zijn daar veel gelukkiger als bij ons. We werden daar ook uitgenodigd bij een mevrouwtje, ze leefde in een kamertje zo groot als onze berging, samen met haar drie kindjes, kun je je gewoon niet voorstellen. Boven op dat ze niet veel heeft nodigde ze ons nog uit om mee te eten, dit hebben we vriendelijk afgeslagen, en hebben haar iets gegeven voor de kindjes. De volgende dag zijn we dan naar de watervallen geweest, wat we niet wisten was dat we daar eerst de berg voor moesten beklimmen voor we de waterval konden zien. Het was zeker de moeite waard, en een frisse plons in de waterval zorgde ervoor dat die tog wel zware wandeling rap vergeten was. Weer een leuke ervaring bij op het lijstje! Een leuke drie daagse met leuk gezelschap meer moet je niet hebben op vakantie.
Vrijdag hebben we dan de boot gepakt naar zanzibar toe. Klaar voor de laatste week te genieten. Hier aangekomen bleek het een hemel op aarde. Van het ene uiterste in het andere! We gaan hier dan ook nog een week genieten van het lekkere eten ( zeker na 3 maand rijst met bonen) , het zonnetje en het strand. Vandaag nog 5 dagen en ik ben terug in België.
Het was een super leuke ervaring, die ik nooit meer zal vergeten! Ik wil dan ook iedereen bedanken die me deze 3 maand gesteund heeft in moeilijke momenten ! met extra aandacht voor men liefje en men ouders ! ik zie julie graag ! geniet nog van de laatste week rust want ik ben bijna terug !
Dikke kus
Dana


  • 25 Mei 2015 - 05:17

    Nancy Volckaerts:

    Hey Dana , inderdaad nog een paar dagen en je bent terug !!! Voor ons zijn die 3 maanden voorbij gevlogen . Maar ik kan me indenken dat het voor je ouders en je liefje wel wat trager ging . Je hebt dat daar heel goed gedaan . En zeker de laatste weken , alleen ginder ver . Chapeau meid !!! Geniet nu nog een paar dagen van de zon en het strand samen met je mama . Groetjes en dikke knuf , ook aan mama , van ons allemaal

  • 26 Mei 2015 - 11:41

    De Cock Anny:

    Hey Dana en Sonja, jullie komen toch wel terug zeker? Geniet er maar van en tot ziens! Groetjes van mij en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Dana

Hier kan je alles lezen over mijn avontuur in Tanzania !

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1174
Totaal aantal bezoekers 8687

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Tanzania

Landen bezocht: