aftellen ! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu aftellen ! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu

aftellen !

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

02 Mei 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Heey iedereen
Hier ben ik nog eens nog 4 weken te gaan, waarvan één week stage en mijn avontuur zit er op in Tanzania.
Zaterdag voelde ik me nog slechter als de dag voordien, maar wou dit niet toegeven en vertrok toch op stage. Een rustige late, waarin ik 1 bevalling deed. Net genoeg want tijdens het hechten moest ik drie keer mijn handschoenen uitdoen omdat ik mijn neus moest snutten egt niet zo handig. We zijn die dag ook optijd naar huis vertrokken en ben optijd in mijn bed gekropen.
Zondag morgen werd dan duidelijk dat het vroeg gaan slapen niet zo veel effect gehad had en voelde ik me egt belabberd. Hoe kan da nu da ik een verkoudheid heb in Afrika in België heb ik dat bijna nooit. Echt pech! Ik heb me drie dagen heel slecht gevoeld, maar het is weg nu, joepie! Hierdoor wel twee dagen stage gemist, gelukkig hebben we hier veel overuren, hahahaha! Twee dagen platte rust in Tanzania was zo saai! Op de avond maandag kwam er een nieuw meisje in ons gastgezin, een Japanse. Een gynaecoloog, je zou het niet zeggen ze heeft echt geen attitude voor een dokter en zegt heel weinig. Jammer !!!
Dinsdag was ik terug van de partij, we zijn naar white sands geweest wat aan het zwembad gaan liggen en helemaal uitzieken. Savonds als we thuis kwamen voelde ik me egt veel beter, ik was erdoor! Maar jammer genoeg had Julie het nu zitten, nog eens vroeg in ons bed dus!
Woensdag morgen wanneer we opstonden voelde Julie haar echt ziek, dus het was mijn toer om alleen op stage te gaan. Het was niet heel druk op stage, maar ook niet rustig. Ik kon drie mooie bevallingen doen, met allemaal goede baby’s en geen knippen of scheuren. Er waren leuke studenten van hier ( soms kunnen die ook tegenvallen) dus de late was nog wel fijn en ging goed vooruit.
Donderdag was het medical outrich, omdat Julie nog niet beter was ben ik mee gegaan naar de outrich terwijl zij ruste. We deden hetzelfde als de week ervoor we keken de kinderen in de school na op ringwormen en gaven ze medicatie als dit nodig was. Na de outrich is Godwin van projects abroad mee naar het postkantoor geweest voor een pakje van mijn mama dat daar op mij wachtte. Eerst vonden ze het niet, dus hebben heel wat rondgelopen, om dan uiteindelijk gewoon te vragen naar een pakje op mijn naam. Ze wisten daar direct over welk pakje dat het ging, vreemd! Wanneer ze het pakje brachten zag ik waarom, wat was daar met gebeurd ??? de pot choco dat er inzat was open gesprongen dus alles in het pakje hing vol met choco verschrikkelijk! We zijn heel lang onderweg geweest en dan eindelijk thuis was het zien wat er nog te redden viel uit het pakje. Een uur heb ik samen met de huismeid alles in het pakje afgewassen. Al de mooie en tekening die ze voor mij gemaakt hadden hingen vol choco en waren voor de vuilbak, egt niet leuk! Gelukkig kon ik wel wat koeken en chocolade redden en mijn pot speculoospasta, danku mama! Wanneer ik savonds met mama skypte bleek er ook van alles uit de doos verdwenen te zijn, zo zaten er leo koeken in, maar die heb ik niet gezien, hahaha ! welkom in Afrika !
Vrijdag ( gisteren ) ben ik dan met Tess en Kristina naar het strand geweest. Gewoon wat van het zonnetje genieten en iets lekker eten. Zalig ! op de avond heb ik het er nog eens op gewaagd, en zijn we nog eens een stapje gaan zetten in Dar Es Salaam city, joepie uitgaan! Het was een hele fijne avond, het is zo anders hier uitgaan, maar ook zo de moeite! Alleen het bier valt hier een beetje tegen , haha!
Nu ga ik me klaarmaken om aan een nieuwe dag te beginnen! Het kort echt af nu nog één week stage en dan vakantie. Het is goed dat het afkort de heimwee steekt de kop steeds meer en meer op, ik verlang zo naar een warme douche, men eigen bed, geen rijst eten en men liefje, vrienden en familie terug zien!
Dikke kus
Dana


  • 02 Mei 2015 - 13:16

    Nancy Volckaerts:

    Hey Dana , je hebt dat al super goed gedaan in Afrika . Nog 1 week stage en dan vakantie ! Geniet er zo veel mogelijk van ! Dit is een once in a lifetime ervaring voor jou . De vrouwen wiens kindje je hebt helpen geboren worden zullen je heel erg dankbaar zijn . De ervaringen die je als vroedvrouw hebt opgedaan , had je hier in België op die tijd nooit kunnen opsteken . Dat het heimwee zwaar wordt , kan ik goed begrijpen . Maar vanaf nu kan je zeker beginnen aftellen , nog even doorzetten en je bent terug hier bij je familie , je liefje en al je vrienden ! Kop op meiske ! We zijn erg trots op je . Groetjes en dikke kus en knuffels van ons allemaal . Tot binnenkort xxx

  • 03 Mei 2015 - 15:32

    Liesbet:

    We tellen samen met jou mee af. Denk dat je liefje ook blij zal zijn als hij je weer in levende lijve kan zien. succes nog tijdens je laatste werkweek en nog een fijne vakantie daarna! Liefs Liesbet, Siebe en Sien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Dana

Hier kan je alles lezen over mijn avontuur in Tanzania !

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 8683

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Tanzania

Landen bezocht: