Alleen is maar alleen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu Alleen is maar alleen - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu

Alleen is maar alleen

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

08 Mei 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo iedereen
Nog 3 weken en ben terug thuis !
Zaterdag ben ik met Sien en Tess even naar Slipway geweest om nog wat souvenirs te kopen en iets te drinken. Ik kreeg toen bericht van Julie dat het niet zo goed ging met haar oma. Wanneer ik die dag thuis kwam vertelde ze me alles, en heb ik haar een beetje proberen op te vangen, het is zo moeilijk te weten wat je moet zeggen in zo een situatie.
Zondag bleef ik heel de dag thuis bij Julie, die plannen maakte om terug naar België te vliegen. Geen leuk nieuws, maar begrijpelijk. Al werden die plannen rapper concreet dan ik gedacht had. Voor ik het goed en wel besefte stond ik op de vlieghaven, met veel traantjes afscheid te nemen van Julie. Ik snap haar keuze om terug te gaan volledig, en hoop dat ze de moed erin houd en dat haar oma snel beter wordt. Mijn gast mama was zo lief, ze zag dat ik me wat verloren voelde en is met mij iets gaan eten. Terug thuis gekomen van de luchthaven begin je pas egt te beseffen dat je de komende drie weken het alleen zal moeten doen.
Maandag ben ik met een andere Julie mee geweest naar haar school, voor was het haar laatste dag en had gevraagd of ik mee wou gaan naar de school waar ze gewerkt had om wat foto’s te nemen van haar afscheid. Het was een school voor kinderen met een mentale handicap, daar zie je het resultaat van de kinderen die wij er soms doorkrijgen, maar eigenlijk te lang zonder zuurstof hebben gezeten, geen leuke confrontatie! Nadien ging ik nog mee wat souvenirs kopen en zijn we iets gaan eten. Een gezellige dag, alleen jammer dat ik ook van deze Julie afscheid moest nemen nu. Het positieve van de dag, vandaag 6 maand samen met mijn allerliefste schat. Jammer genoeg wou iemand hier een domper op zetten, en eindigde de dag dus niet met een positieve nood. Gelukkig zijn er problemen om op te lossen!
Dinsdag ben ik samen met Rebecka en Sandra na mwenge geweest, een plaatselijk marktje waar je mooie souvenirs kunt kopen. Ik heb nog enkele cadeautjes gekocht voor al de schatten die ik 3 maand thuis heb achtergelaten. Op de avond zijn we met een deel van de vrijwilligers in een chinees restaurant gaan eten, eens iets anders maar lekker!
Woensdag ben ik op stage geweest samen met Rebecka en Laura. Julie en ik deden al genoeg uren, maar alleen is maar alleen, dus nog een weekje stage leek me een goed idee om mijn bezigheid te hebben. Ik deed op stage nog twee bevallingen waardoor de teller op 75 staat. Het was een rustige dienst op stage en alles verliep zeer vlot, gelukkig! Na stage wouden we een badjatji nemen naar huis, maar dit was niet zo makkelijk het regende pijpenstelen, en er was nergens een badjatji te zien. We hebben een half uur in de gietende regen staan wachten tot er uiteindelijk een badjatji was die ons naar huis wou rijden. Helemaal verzopen van de regen ben ik dan eindelijk toch thuis geraakt. De regen werd die avond alleen meer heviger en is zo heel de nacht doorgegaan. Ik kreeg die dag wel goed nieuws, mama komt een week vroeger naar hier! Een hele opluchting want nog 3 weken alleen hier zitten zag ik niet goed zitten.
De volgende morgen kregen we dan een bericht van Projects abroad dat we best binnen konden blijven dat de wegen in een zeer slechte staat waren en dat het verkeer te gevaarlijk was. Ik bleef dus een hele dag thuis, en heb voor het school gewerkt. In de namiddag heb ik de huismeid wat geholpen met koken.
Vandaag kregen we opnieuw een bericht dat we moesten thuis blijven. Ik hoop dat dit hondenweer rap voorbij is, want de verveling is hier groot. Zo hele dagen thuis zitten is niets voor mij!
Het aftellen is begonnen nog drie weken en ik ben terug thuis bij men liefste schat, familie en vrienden. Bedankt allemaal voor de steun door jullie houd ik het hier alleen vol. Ik zie jullie graag!
Dikke kus
Dana


  • 08 Mei 2015 - 21:02

    Tante:

    Hey Danake,

    Nog effe op uw tanden bijten he, het kort af nu. Je hebt da daar ongetwijfeld geweldig goed gedaan. Geniet zeker nog van je welverdiende vakantie. En dan ben je weer thuis bij je familie en vrienden voor je het weet. De maanden vliegen toch voorbij eigenlijk he. Dikke kus van tante xxxxxx

  • 10 Mei 2015 - 13:59

    Patrick V H :

    Hou Dana,
    Ik kijk steeds uit naar jouw spannende berichten. Voor je het beseft ben je weer thuis. Probeer er nog van te genieten. Xxx

  • 13 Mei 2015 - 12:47

    Nancy Volckaerts:

    Hey Dana , je doet dat daar super goed . Knap hoe je het toch volhoud !!! Nog even en je bent weer bij je schat , je familie en vele vrienden ! Groetjes en knufjes van ons allemaal xxx

  • 14 Mei 2015 - 10:14

    De Cock Anny:

    Hey Dana, sorry dat ik zo laat reageer. je hebt daar al veel gedaan en meegemaakt en dat ga je heel je leven niet meer vergeten, die ervaring kent goede en minder goede momenten dat is het leven. Dana, probeer nog een beetje vol te houden want ik zit al te wachten om je te horen vertellen over je ervaringen daar.Je bent een sterke madam dus maak er het beste van en samen met je ma gaat dat zeker lukken.

    Tot weldra!!!!

  • 14 Mei 2015 - 21:38

    Lesley Wauters:

    Hey meid, we missen je hier allemaal. Je doet en hebt dat daar goed gedaan. Ik tel mee af tot je weer thuis bent. Je mama is nu onderweg heb ik gehoord, dus nog even geduld en ze is daar. Maak er nog toffe weken van en tot snel. Deze ervaring heb je en zal je nooit vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Dana

Hier kan je alles lezen over mijn avontuur in Tanzania !

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 8684

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Tanzania

Landen bezocht: