fijn werken - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu fijn werken - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Dana Geeraerts - WaarBenJij.nu

fijn werken

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

26 Maart 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Hey hey
Vandaag zijn we hier al bijna 3 weken wat vliegt de tijd!
Zondag hadden we een normale en fijne stagedag, ze hebben ze hier dan toch! De dag begon rustig en we deden beiden een mooie bevalling die vlot verliep en met huilende baby’s ( die hebben we graag! ). Na de bevalling vroeg de vroedvrouw ons of we het zagen zitten om mee met een sectio( keizersnede) mee te gaan. Joepie weer een nieuwe leer kans die we dus ook onmiddellijk met twee handen grepen. We vertrokken samen met de vrouw en het dossier naar het operatiekwartier, als je het zo kan noemen. We wisten niks van de reden van sectio het enige wat iedereen zij was verwikkelingen, maar konden geen specifieke opnoemen. Wij toch wel met een bang hart wat voor kind zou er uit komen ??? Julie moest eerst naar het labo met het bloed van de vrouw anders konden ze niet beginnen. Ik kreeg van een zeer toffe arts een groen pakje dat ik moest aantrekken. Heel grappig want het was veel te groot de broek viel gewoon terug tot op mijn enkels, gelukkig zat er een lintje in om ze aan te trekken. Met mijn veel te groot pak stond ik daar onwennig te wachten. De arts kwam me halen en begon me helemaal aan te kleden, ik kreeg nog een schort en nog één en een mutsje en zelfgemaakt mondmasker, twee paar steriele handschoenen, speciale schoenen enz.. egt overdreven. Zeker omdat niets daar steriel gebeurt ze raken alles aan. Ik had al eens laten horen dat ik geen arts was dat ik kwam om het kind op te vangen, maar dit negeerde de dokter. Hij zij in België zijn jullie vroedvrouw maar hier zijn jullie arts. Hij wou dan ook egt dat we hielpen met de keizersnede, toen heb ik wel gezegd dat we hier niet bevoegd tot waren. Alles verliep goed en het kind was er nog niet helemaal uit of het begon al te wenen, oef! Terug op de labour ward met de baby, ging het zijn gewone gangetje verder. Ik deed nog 3 bevallingen, één voor één prachtige bevallingen, zonder scheur of knip en met een perfecte baby’s, zo fijn! Het was zeer fijn eens een gewone dag te hebben zonder tegenslagen of pijnlijke momenten. Egt een dag waar je je aan optrekt!
Maandag en dinsdag namen we een dagje vrij, na een drukke week werken hadden we dit wel verdiend. Op maandag gingen we naar het strand, waar we iets dronken en een boek lazen. Gewoon rustig wat van het uitzicht genieten, zalig! Dinsdag hebben we heel de dag voor school gewerkt, want dit moet hier in Afrika spijtig genoeg ook gebeuren. In de avond gingen we eten met heel wat vrijwilligers van projects abroad. Eindelijk eens geen rijst, joepie!! Een goede lasagne en een dessert met chocolade perfect om de batterijen helemaal weer op te laden.
Woensdag hebben we een late schift gedaan samen met vroedvrouw studenten van Nederland. Wat we niet wisten was dat de studenten van Tanzania examens hadden deze week. Het was er net een kippenhok, iedereen liep in elkaars weg, en we konden niet veel doen. Wat ons opviel was dat de studenten daar dat wij op poppen enz. oefenen gewoon op de mensen oefenen. We zagen iemand hechten, hij was net een spinnenweb aan het maken, egt erg! We zijn dan iets gaan drinken, want om 15 uur waren de examens gedaan. Terug op dienst was de kalmte weer gekeerd. Het was nog een rustige late, ik deed nog 1 bevalling van een meisje van 20. Egt een leuk meisje en een prachtige bevalling. Dat maakte mijn dagje weer goed!
Vandaag zijn we naar het strand geweest omdat we wisten dat het weer examens waren. Een dagje gaan genieten van het mooie weer. Zodat onze batterijen helemaal opgeladen zijn voor het weekend!
Het is zeker een reis die ik nooit zal vergeten we amuseren ons hier super. We leren zoveel bij en leren nieuwe mensen kennen, super!
Tot gauw !
Dikke kus
Dana

  • 26 Maart 2015 - 20:46

    Mama:

    Tof dat je ook positieve ervaringen hebt en deelt, trek je hieraan op die vrouwen gaan jullie ook nooit vergeten, 3 weken al toch gaat het voor mij traag voorbij, we missen u, dikke knuffel, mamaxxx

  • 26 Maart 2015 - 21:56

    Nancy Volckaerts:

    Hey Dana , super van jullie ! De vrouwen en baby's mogen zich gelukkig prijzen met jullie in de buurt . We kijken steeds uit naar nieuws van jullie . Groetjes , dikke kus en knuffels van ons allemaal

  • 31 Maart 2015 - 14:49

    Liesbet:

    't Was fijn om je toch even "live" te zien en te horen zondag.
    Leuke week nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Dana

Hier kan je alles lezen over mijn avontuur in Tanzania !

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8672

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 30 Mei 2015

Tanzania

Landen bezocht: